Przedstawiony na rysunku pojazd o oznaczeniu SM42-3001 to
- lokomotywa spalinowa
- spalinowy zespół trakcyjny.
- lokomotywa akumulatorowa.
- liniowa lokomotywa elektryczna.
Na rysunku przedstawiono wagon motorowy serii SR71. Jest to pojazd przeznaczony do
- pasażerskiego ruchu lokalnego.
- pomiarów geometrii toru kolejowego.
- prac rewizyjnych przy sieci trakcyjnej.
- prac manewrowych w obrębie zelektryfikowanych stacji rozrządowych
Na rysunku przedstawiono lokomotywę o układzie osi
- B’B’
- C’C’
- Bo’Bo’
- Co’Co’
Na rysunku przedstawiono wagon towarowy serii Eaos. Jest to wagon
- z otwieranym dachem.
- kryty budowy specjalnej.
- węglarka budowy normalnej.
- platforma budowy normalnej.
Wskazana na rysunku strzałką liczba w oznaczeniu wagonu pasażerskiego informuje o
- maksymalnej dopuszczalnej prędkości eksploatacyjnej wagonu.
- maksymalnej liczbie miejsc siedzących w wagonie.
- mocy ogrzewania elektrycznego wagonu w kW
- pojemności zbiornika wody w litrach
W przedstawionym na rysunku wózku zastosowano prowadzenie zestawu typu
- leminiskatowego
- kolumnowego
- wahaczowego
- taśmowego
W przedstawionym na rysunku wózku pierwszy stopień usprężynowania stanowią
- sprężyny metalowo-gumowe.
- sprężyny elastomerowe.
- miechy pneumatyczne.
- sprężyny śrubowe.
Na rysunku czerwoną ramką zaznaczono
- cięgło trakcyjne.
- cylinder hamulcowy.
- tłumik wężykowania.
- regulator ugięcia sprężyn.
Pojazd o układzie Co’ Co’ to
- zespół trakcyjny oparty na trzech dwuosiowych wózkach, z których skrajne są toczne, środkowy natomiast jest napędowy.
- lokomotywa jednoczłonowa, sześcioosiowa o dwóch wózkach, w których skrajne osie są napędzane, środkowa natomiast jest toczna.
- lokomotywa jednoczłonowa, sześcioosiowa o dwóch wózkach, w których wszystkie osie są napędzane indywidualnymi silnikami trakcyjnymi.
- lokomotywa dwuczłonowa, w której każdy człon ma po 3 osie osadzone sztywno w ramie, z których skrajne są napędzane, środkowa natomiast jest toczna.
W miejscach zaznaczonych strzałkami na rysunku należy sprawdzić poziom
- wody w zbiorniku wyrównawczym.
- oleju do smarowania obrzeża
- elektrolitu w akumulatorach.
- piasku w piasecznicach.
Na rysunku literami „a” oznaczono
- wstawki hamulcowe.
- cięgna hamulcowe.
- tarcze hamulcowe.
- prowadnicę koła.
Na rysunku strzałkami zaznaczono
- tarcze hamulcowe.
- bębny hamulcowe.
- koła monoblokowe.
- przekładnie osiowe
Zaznaczony na rysunku czerwoną ramką podzespół to
- cięgło trakcyjne.
- cylinder hamulcowy.
- amortyzator pionowy.
- amortyzator poprzeczny.
Przedstawiony na rysunku napęd z silnika trakcyjnego na napięcie 600 V z przekładnią stożkową i sprzęgłem metalowo-gumowym jest montowany w
- tramwaju
- lokomotywie
- autobusie szynowym.
- elektrycznym zespole trakcyjnym.
Rodzaj zawieszenia elektrycznego silnika trakcyjnego, w którym zesp
- nieusprężynowanym
- półusprężynowanym
- usprężynowanym
- na sztywno.
Na rysunku przedstawiono łożysko
- ślizgowe
- kulkowe wzdłużne
- igiełkowe wzdłużne.
- walcowe dwurzędowe.
Transport tłucznia kolejowego należy przeprowadzić, używając wagonu
- cysterny
- ponadgabarytowego
- teleskopowego
- samowyładowczego
W celu zabezpieczenia elektrycznych silników trakcyjnych przed przeciążeniem z powodu zbyt dużego poboru prądu stosuje się
- odłączniki nożowe.
- odłączniki uszyniające.
- bezpieczniki obwodów pomocniczych.
- przekaźniki nadmiarowo-prądowe.
Do regulacji prędkości obrotowej szeregowych silników trakcyjnych prądu stałego przy jeździe bezoporowej stosuje się
- oporniki włączane między uzwojenia twornika i stojana.
- bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia stojana.
- przekaźniki samoczynnego rozruchu.
- bocznikowanie uzwojenia wirnika.
Na rysunku przedstawiono odbierak
- rolkowy
- pałąkowy
- nożycowy
- połówkowy
Przedstawiony na rysunku podzespół to
- spalinowy silnik trakcyjny.
- układ nastawnika jazdy.
- sprężarka powietrza.
- prądnica główna.
Biały lub żółty kolor końcowych zaworów odcinających umieszczonych na czołownicy pojazdu stosuje się na przewodzie
- głównym
- zasilającym
- ogrzewania parowego.
- sterowania wielokrotnego.
Na rysunku przedstawiono schemat kinematyczny przekładni
- zębatej
- pasowej
- ślimakowej
- łańcuchowej
Na schemacie przedstawiono cykl
- życia produktu.
- przeglądowo-naprawczy.
- produkcyjny taboru szynowego.
- rozwojowy przedsiębiorstwa kolejowego.
W przypadku stwierdzenia przekroczenia wartości granicznej zużycia grubości obrzeża (Og) w monoblokowym zestawie kołowym należy
- nasmarować powierzchnię obrzeża koła.
- hartować zużytą powierzchnię obrzeża koła
- frezować zużytą powierzchnię obrzeża koła
- przetoczyć zestaw kołowy, o ile pozwalają na to średnice okręgów tocznych kół.
Malowane znaczniki na czołowych powierzchniach obręczy i kół bosych służą do
- centrowania obręczy podczas jej osadzania na kole bosym.
- diagnozowania przesunięć obręczy względem koła bosego.
- określania punktów pomiaru profilu geometrycznego.
- rejestracji zestawu kołowego przez urządzenia DSAT
Napięcie ogrzewania elektrycznego wagonów pasażerskich w Polsce wynosi
- 350 V AC
- 230 V AC
- 3 kV DC
- 5 kV DC
Na rysunku przedstawiono
- piasecznicę
- dmuchawę gorącego powietrza
- wiroprądowy hamulec szynowy.
- czujnik układu samoczynnego hamowania pociągu.
Na rysunku przestawiono
- mostek Graetza.
- profilomierz do kół.
- nóż tokarki kołowe
- suwmiarkę elektroniczną.
Przedstawione w tabeli parametry odnoszą się do
- spalinowego silnika trakcyjnego.
- prądnicy pomocniczej prądu przemiennego.
- elektrycznego silnika trakcyjnego prądu stałego
- elektrycznego silnika sprężarki głównej lokomotywy.
Na schemacie przedstawiono obwód główny lokomotywy elektrycznej serii EU07. Przy załączonych stycznikach: LS1, LS2, J1, J2, silniki trakcyjne 1, 2, 3, 4 pracują w układzie
- szeregowym
- równoległym
- szeregowo-równoległym
- równoległo-szeregowym.
Na rysunku przedstawiono schemat połączeń elektrycznego silnika
- szeregowego
- bocznikowego
- obcowzbudnego
- szeregowo-bocznikowego.
W obwodzie głównym lokomotywy spalinowej z przekładnią elektryczną zabudowaną zastosowana została prądnica synchroniczna prądu przemiennego. W celu zasilenia silników trakcyjnych prądu stałego, w zespole przetwórczym niezbędny jest
- prostownik
- falownik napięcia.
- przetwornica wirowa.
- regulator odśrodkowy.
W tabeli zamieszczono wyniki pomiarów profilu geometrycznego monoblokowego zestawu kołowego. Na podstawie wyników pomiarów należy
- przeprowadzić regenerację zestawu kołowego przez napawanie powierzchni tocznych kół.
- skierować zestaw kołowy do dalszej eksploatacji bez przeprowadzania naprawy.
- przeprowadzić reprofilację zestawu kołowego przez jego przetoczenie.
- wymienić zestaw kołowy na nowy.
Po ustawieniu sterownika hamulca w pozycji jazdy (odhamowania) ciśnienie w przewodzie głównym po osiągnięciu pożądanych nominalnych 5 bar wciąż wzrasta, aż do ustabilizowania się na poziomie 6 bar. Przyczyną tego zjawiska może być
- nieszczelność przewodu głównego.
- uszkodzenie regulatora ciśnienia PG.
- uszkodzenie głównej sprężarki powietrza
- uszkodzenie pomocniczej sprężarki powietrza.
Rytmiczny stukot o stałym interwale czasowym i dużych obciążeniach udarowych w styku koła z szyną podczas jazdy jest wywołany
- płaskim miejscem na powierzchni tocznej koła.
- uszkodzeniem układu hamulcowego pojazdu.
- uszkodzeniem usprężynowania pojazdu.
- zużyciem falistym szyn.
Do przewozu drutów jezdnych nawiniętych na bębny kablowe do miejsca remontu sieci trakcyjnej linii kolejowej, należy zastosować wagon
- węglarkę budowy normalnej.
- samowyładowczy
- platformę
- kryty
Do przewozu ładunków drobnicowych w pakietach należy wykorzystać wagon
- węglarkę
- zbiornikowy
- samowyładowczy
- kryty z rozsuwanymi ścianami.
Na podstawie wykresu określ maksymalną prędkość lokomotywy prowadzącej skład o masie Gw równej 400 ton na wzniesieniu 12‰
- 100 km/h
- 65 km/h
- 45 km/h
- 20 km/h
Masa lokomotywy czteroosiowej wynosi 80 t. Przy równomiernym rozłożeniu masy nacisk pojedynczego zestawu kołowego na tor wynosi około
- 100 kN
- 200 kN
- 400 kN
- 800 kN