Przedstawiony na rysunku pojazd o oznaczeniu SM31-150 to
- liniowa lokomotywa elektryczna.
- lokomotywa akumulatorowa.
- spalinowy zespół trakcyjny.
- lokomotywa spalinowa.
Na rysunku przedstawiono uniwersalny ciągnik szynowy UCS-40. Jest to pojazd przeznaczony do
- podbijania torów
- pasażerskiego ruchu lokalnego.
- pomiarów geometrii toru kolejowego.
- prac rewizyjnych przy sieci trakcyjnej
Na rysunku przedstawiono lokomotywę o układzie osi
- B’B’
- C’C’
- Bo’Bo’
- Co’Co’
Na rysunku przedstawiono podwozie wagonu
- mieszane
- wózkowe
- sprzężone
- ostojnicowe
Wskazana na rysunku strzałką liczba w oznaczeniu wagonu pasażerskiego informuje o
- maksymalnej dopuszczalnej prędkości eksploatacyjnej wagonu.
- maksymalnej liczbie miejsc siedzących w wagonie
- mocy ogrzewania elektrycznego wagonu w kW
- pojemności zbiornika wody w litrach.
Które urządzenie z układu napędowego lokomotywy przedstawiono na rysunku?
- Silnik spalinowy.
- Prądnicę główną.
- Przekładnię mechaniczną.
- Silnik elektryczny trakcyjny.
Na rysunku przedstawione elementy zaznaczone cyframi 1 i 2 to
- 1 - przetwornica statyczna, 2 - hamulec tarczowy
- 1 - elektryczny silnik trakcyjny, 2 - hamulec tarczowy.
- 1 - przekładnia mechaniczna, 2 - obudowa łożyska osi.
- 1 - elektryczny silnik trakcyjny, 2 - przekładnia mechaniczna
Na rysunku czerwoną ramką zaznaczono
- cięgło trakcyjne.
- cylinder hamulcowy.
- tłumik wężykowania.
- regulator ugięcia sprężyn.
Pojazd o układzie Bo’ Bo’ to
- zespół trakcyjny oparty na trzech dwuosiowych wózkach, z których skrajne są toczne, środkowy natomiast jest napędowy.
- lokomotywa jednoczłonowa, sześcioosiowa o dwóch wózkach, w których skrajne osie są napędzane, środkowa natomiast jest toczna
- lokomotywa jednoczłonowa, czteroosiowa o dwóch wózkach, w których wszystkie osie są napędzane indywidualnymi silnikami trakcyjnymi.
- lokomotywa dwuczłonowa, w której każdy człon ma po 3 osie osadzone sztywno w ramie, z których skrajne są napędzane, środkowa natomiast jest toczna.
Na rysunku przedstawiono
- czujnik ciśnienia.
- klocek hamulcowy
- wstawkę hamulcową
- elektromagnes (czujnik) SHP.
Siłownik pneumatyczny stanowiący napęd pantografu zaznaczono cyfrą
- 1
- 2
- 3
- 4
Na rysunku przedstawiono
- drąg hamulcowy
- klocek hamulcowy
- trójkąt hamulcowy
- wstawkę hamulcową
Który układ połączeń silników trakcyjnych lokomotywy sześcioosiowej przedstawiono na schemacie?
- Szeregowy
- Równoległy
- Przemienny
- Szeregowo-równoległy.
Oznaczony na rysunku czerwoną ramką element pojazdu tramwajowego, pełni rolę hamulca
- roboczego
- służbowego
- awaryjnego
- postojowego
Rodzaj zawieszenia elektrycznego silnika trakcyjnego, w którym zespół z jednej strony jest zawieszony na ramie wózka, a z drugiej opiera się na zestawie kołowym, nazywa się
- nieusprężynowanym
- półusprężynowanym
- usprężynowanym
- sztywnym
Na rysunku przedstawiono łożysko
- ślizgowe
- kulkowe wzdłużne.
- igiełkowe wzdłużne.
- walcowe dwurzędowe.
Transport tłucznia kolejowego należy przeprowadzić, używając wagonu
- cysterny
- teleskopowego
- ponadgabarytowego
- samowyładowczego
W celu zabezpieczenia elektrycznych silników trakcyjnych przed przeciążeniem z powodu zbyt dużego poboru prądu stosuje się
- odłącznik nożowy.
- odłącznik uszyniający.
- bezpieczniki obwodów pomocniczych.
- przekaźniki nadmiarowo-prądowe.
Do regulacji prędkości obrotowej szeregowych silników trakcyjnych prądu stałego przy jeździe bezoporowej stosuje się
- oporniki włączane między uzwojenia twornika i stojana.
- bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia stojana.
- przekaźniki samoczynnego rozruchu.
- bocznikowanie uzwojenia wirnika.
Na rysunku przedstawiono odbierak
- rolkowy
- pałąkowy
- nożycowy
- połówkowy
Podczas jazdy lokomotywy wieloczłonowej kabiną A do przodu, jadąc w trakcji podwójnej z inną lokomotywą, które z pantografów oznaczonych na rysunku należy podnieść do góry?
- Pantograf 2 i 4
- Pantograf 1 i 2
- Pantograf 1 i 4
- Pantograf 1 i 3
Biały lub żółty kolor końcowych zaworów odcinających umieszczonych na czołownicy pojazdu stosuje się na przewodzie
- głównym
- zasilającym
- ogrzewania parowego.
- sterowania wielokrotnego.
Na rysunku przedstawiono koła zębate
- stożkowe
- śrubowe
- walcowe
- łukowe
Na schemacie przedstawiono cykl
- trwałości produktu
- przeglądowo-naprawczy.
- produkcyjny taboru szynowego.
- rozwojowy przedsiębiorstwa kolejowego.
W przypadku stwierdzenia przekroczenia wartości granicznej zużycia grubości obrzeża (Og) w monoblokowym zestawie kołowym należy
- nasmarować powierzchnię obrzeża koła.
- hartować zużytą powierzchnię obrzeża koła.
- frezować zużytą powierzchnię obrzeża koła.
- przetoczyć zestaw kołowy, o ile pozwalają na to średnice okręgów tocznych kół.
Malowane znaczniki na czołowych powierzchniach obręczy i kół bosych służą do
- centrowania obręczy podczas jej osadzania na kole bosym.
- diagnozowania przesunięć obręczy względem koła bosego.
- określania punktów pomiaru profilu geometrycznego.
- rejestracji zestawu kołowego przez urządzenia DSAT.
Napięcie zasilania elektrycznego wagonów pasażerskich w Polsce wynosi
- 350 V AC
- 230 V AC
- 3 kV DC
- 5 kV DC
Na rysunku przedstawiony element zaznaczony cyfrą 4 to
- sprężarka główna.
- dmuchawa gorącego powietrza.
- silnik trakcyjny.
- prądnica główna.
Na rysunku przestawiono
- pirometr
- inklinometr
- miernik całkujący.
- czujnik temperatury.
Przedstawione w tabeli parametry odnoszą się do
- spalinowego silnika trakcyjnego.
- prądnicy pomocniczej prądu przemiennego.
- elektrycznego silnika trakcyjnego prądu stałego.
- elektrycznego silnika sprężarki głównej lokomotywy.
Na schemacie przedstawiono obwód główny lokomotywy elektrycznej serii EU07. Przy załączonych stycznikach: LS1, LS2, J1, J2, silniki trakcyjne 1, 2, 3, 4 pracują w układzie
- szeregowym
- równoległym
- szeregowo-równoległym
- mieszanym
Na rysunku przedstawiono schemat elektrycznego silnika
- szeregowego
- bocznikowego
- obcowzbudnego
- szeregowo-bocznikowego.
W obwodzie głównym lokomotywy spalinowej z przekładnią elektryczną zabudowaną zastosowana została prądnica synchroniczna prądu przemiennego. W celu zasilenia silników trakcyjnych prądu stałego, w zespole przetwórczym niezbędny jest
- prostownik
- falownik napięcia.
- przetwornica wirowa.
- regulator odśrodkowy.
W tabeli zamieszczono wyniki pomiarów profilu geometrycznego monoblokowego zestawu kołowego. Na podstawie wyników pomiarów należy
- przeprowadzić regenerację zestawu kołowego przez napawanie powierzchni tocznych kół.
- skierować zestaw kołowy do dalszej eksploatacji bez przeprowadzania naprawy
- przeprowadzić reprofilację zestawu kołowego przez jego przetoczenie.
- wymienić zestaw kołowy na nowy.
Po ustawieniu sterownika hamulca w pozycji jazdy (odhamowania) ciśnienie w przewodzie głównym po osiągnięciu pożądanych nominalnych 5 bar wciąż wzrasta, aż do ustabilizowania się na poziomie 6 bar. Przyczyną tego zjawiska może być
- nieszczelność przewodu głównego.
- uszkodzenie regulatora ciśnienia PG.
- uszkodzenie głównej sprężarki powietrza.
- uszkodzenie pomocniczej sprężarki powietrza.
Rytmiczny stukot o stałym interwale czasowym i dużych obciążeniach udarowych w styku koła z szyną podczas jazdy jest wywołany
- płaskim miejscem na powierzchni tocznej koła.
- uszkodzeniem układu hamulcowego pojazdu.
- uszkodzeniem usprężynowania pojazdu.
- zużyciem falistym szyn.
Do przewozu drutów jezdnych nawiniętych na bębny kablowe do miejsca remontu sieci trakcyjnej linii kolejowej, należy zastosować wagon
- węglarkę budowy normalnej.
- samowyładowczy.
- platformę
- kryty
Do przewozu ładunków drobnicowych na paletach należy wykorzystać wagon
- węglarkę
- zbiornikowy
- samowyładowczy
- kryty z rozsuwanymi ścianami.
Na podstawie wykresu określ maksymalną prędkość lokomotywy prowadzącej skład o masie Gw równej 800 ton na wzniesieniu 14‰.
- 100 km/h
- 65 km/h
- 45 km/h
- 20 km/h
Masa lokomotywy sześcioosiowej wynosi 120 t. Przy równomiernym rozłożeniu masy nacisk pojedynczego zestawu kołowego na tor wynosi około
- 100 kN
- 200 kN
- 400 kN
- 800 kN