Symbol graficzny przedstawiony na rysunku oznacza na planach schematycznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym
- balisę przełączalną.
- balisę nieprzełączalną.
- czujnik torowy licznika osi.
- czujnik magnetyczny pojedynczy.
Symbol graficzny przedstawiony na rysunku występujący na pulpitach nastawczych i planach świetlnych przedstawia tor
- zelektryfikowany izolowany.
- zelektryfikowany nieizolowany.
- niezelektryfikowany izolowany.
- niezelektryfikowany nieizolowany.
Symbol graficzny przedstawiony na rysunku oznacza na planach schematycznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym
- przejazd kolejowo-drogowy z dwiema rogatkami z napędami mechanicznymi.
- semafor kształtowy dwuramienny z dwoma sprzęgłami elektrycznymi.
- przejazd kolejowo-drogowy z dwiema rogatkami elektrycznymi.
- semafor kształtowy dwuramienny z ramionami sprzężonymi.
Do zewnętrznych urządzeń srk nie należą
- napędy zwrotnicowe.
- semafory kształtowe.
- tarcze ostrzegawcze.
- nastawnice.
Na podstawie tabeli określ, jakie oznaczenie będzie posiadał stosowany w Polsce napęd zwrotnicowy szybkobieżny, o sile rozprucia 7 kN, sile nastawczej 6 kN, napięciu zasilania 230 V prądu przemiennego, zabudowany po stronie lewej rozjazdu.
- P0743R/L22
- P7525H/L22
- P7623H/L22
- P9515H/R22
Na rysunku przedstawiono
- elektromagnes torowy SHP.
- złącze torowe wiszące.
- czujnik licznika osi.
- balisę przełączalną.
Na rysunku przedstawiono schemat blokowy
- urządzenia systemu UPK-PAT
- urządzenia systemu ssp SPA-4
- blokady liniowej typu Eap
- obwodu torowego EON-3
Wyłącznik różnicowoprądowy na schemacie oznaczono ramką
- Odpowiedź A
- Odpowiedź B
- Odpowiedź C
- Odpowiedź D
Co zabezpiecza pieszych, znajdujących się na kładkach nad torami, przed bezpośrednim porażeniem prądem elektrycznym?
- Uszynienie.
- Wieszak trakcyjny.
- Łącznik międzytokowy.
- Osłona przeciwporażeniowa.
Zgodnie z instrukcją Ie-4 prędkość pociągu przejeżdżającego na ostrze po zwrotnicach zamykanych zamkami ryglowymi nie może przekraczać
- 80 km/h
- 100 km/h
- 120 km/h
- 140 km/h
Do urządzeń oddziaływania zabudowanych w torze urządzeń srk nie zalicza się
- rolek podiglicowych.
- przycisków szynowych.
- izolowanych odcinków torowych.
- elektronicznych obwodów nakładanych.
Zgodnie z instrukcją Ie-4 urządzenia mechaniczne scentralizowane sterowania ruchem kolejowym mają zastosowanie
- przy prędkościach pociągów nieprzekraczających 140 km/h.
- przy prędkościach pociągów nieprzekraczających 150 km/h.
- przy prędkościach pociągów nieprzekraczających 160 km/h.
- niezależnie od prędkości kursujących pociągów.
Na schemacie przedstawiono elementy
- skrzyni kluczowej wiszącej (Zazulaka).
- skrzyni kluczowej stojącej.
- tablicy kluczy czasowo włożonych.
- tablicy kluczy czynnych.
Na podstawie zamieszczonego fragmentu Instrukcji Ie-12 określ wysokość, na jaką powinien elektromagnes ELM 1003 wystawać ponad górną płaszczyznę główki szyny o profilu S49.
- H = 0 mm
- H = 35 ±5 mm
- H = 50 ±5 mm
- H = 10 ±10 mm
Kable magistralne należy oznaczyć numeracją
- czterocyfrową.
- jednocyfrową.
- dwucyfrową.
- trzycyfrową.
Głębokość rowu zgodnie z instrukcją Ie-4 , przy układaniu kabla sygnałowego w obrębie stacji (mierzona od górnej płaszczyzny główki szyny), powinna wynosić minimum
- 0,5 m
- 0,8 m
- 1,0 m
- 1,5 m
Żyła kierunkowa w kablu ma izolację koloru
- czarnego.
- niebieskiego.
- zielono-żółtego.
- niebiesko-czarnego.
Pomiaru rezystancji izolacji kabla sygnalizacyjnego należy wykonywać przy użyciu
- watomierza.
- megaomomierza.
- miliamperomierza.
- mikrowoltomierza.
Na rysunku przedstawiono schemat izolowanego obwodu
- zwrotnicowego na prąd roboczy.
- zwrotnicowego na prąd ciągły.
- torowego, jednotokowego.
- torowego, dwutokowego.
Wartość napięcia zasilającego obwody przekaźnika sygnałowego wynosi
- 48 V prądu stałego.
- 48 V prądu zmiennego.
- 24 V prądu zmiennego.
- 12 V lub 24 V prądu stałego.
Zgodnie z instrukcją Ie-4 urządzenia UPS powinny zapewniać zasilanie urządzeń srk przy maksymalnym obciążeniu przez minimum
- 1 godzinę.
- 2 godziny.
- 3 godziny.
- 4 godziny.
Ze względu na sposób realizacji zależności i funkcji nastawczych urządzenia srk dzieli się na:
- stacyjne, liniowe, przejazdowe, sterowania rozrządem.
- elektryczne, przytorowe, stacyjne.
- mechaniczne, elektryczne.
- zewnętrzne, wewnętrzne.
Przejazd kolejowo-drogowy kategorii C należy wyposażyć w
- urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej z dwiema lub czterema półrogatkami.
- urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej bez rogatek i półrogatek.
- urządzenia rogatkowe obsługiwane na miejscu przez pracownika.
- układ barierek tworzący labirynt.
Na rysunku przedstawiono
- czujnik magnetyczny.
- obwód torowy otwarty.
- obwód torowy zamknięty.
- elektroniczny obwód nakładany.
Urządzenie typu ASDEK należy do grupy systemów
- detekcji stanów awaryjnych taboru podczas jazdy.
- komputerowego sterowania ruchem kolejowym.
- samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
- licznikowej kontroli niezajętości torów.
Zgodnie z instrukcją Ie-12 widoczność wskazania semafora wjazdowego na linii magistralnej i pierwszorzędnej przy prędkości do 120 km/h powinna wynosić co najmniej
- 200 m
- 300 m
- 400 m
- 600 m
Zgodnie z zapisami zawartymi w instrukcji Ie-4, jeżeli nastąpiło włączenie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na linii dwutorowej przez pojazd szynowy, a w tym samym czasie w strefy oddziaływania tego przejazdu wjedzie inny pojazd szynowy po tym lub sąsiednim torze, to działanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji świetlnej zostaje
- podtrzymane
- przerwane całkowicie.
- wstrzymane na 5 sekund.
- wstrzymane na 10 sekund.
Zabiegi związane z obsługą przekaźników OTP typu JRK, RK, JRF, ERE zgodnie z zamieszczonym fragmentem instrukcji Ie-12 powinny być dokonywane co
- 5 lat.
- 6 lat.
- 10 lat.
- 12 lat.
Zgodnie z zamieszczonym fragmentem Załącznika nr 1 do instrukcji Ie-12 konserwacji układów kontroli niezajętości torów i rozjazdów dokonuje się raz na
- miesiąc.
- kwartał.
- pół roku.
- rok
Przyrząd pomiarowy przedstawiony na rysunku służy między innymi do pomiaru
- szerokości toru.
- siły trzymania napędu.
- grubości dzioba krzyżownicy.
- zużycia pionowego główki szyny.
Podczas przeglądu elektrycznego napędu zwrotnicowego typu JEA29 (dotyczy również EEA4) dokonano pomiaru wysokości suwaków kontrolnych. Zmierzona wartość 29,5 mm
- jest poprawna.
- mieści się w granicy tolerancji.
- jest niepoprawna, należy dokonać wymiany suwaków kontrolnych.
- jest niepoprawna, należy dokonać regulacji napędu zwrotnicowego.
Przepalenie bezpiecznika w obwodzie przebiegowo-sygnałowym może świadczyć o
- zwarciu w obwodzie.
- braku zasilania obwodu.
- braku ciągłości obwodu.
- spadku napięcia w obwodzie.
Urządzenia rogatkowe obsługiwane przez pracownika, zamykające całą szerokość jezdni oraz pas ruchu przeznaczony dla pieszych na czas przejazdu przez przejazd pojazdów szynowych, stosowane są na przejazdach
- kategorii A
- kategorii B
- kategorii C
- kategorii D
Zgodnie z instrukcją Ie-114 przyłączanie prętów nastawczych i kontrolnych napędu zwrotnicowego powinno być możliwe
- po zdemontowaniu napędu i części rozjazdowych.
- bez demontowania napędu i części rozjazdowych.
- po zdemontowaniu obudowy napędu.
- po zdemontowaniu iglicy.
Zgodnie z instrukcją Ie-12 sprawdzenie poprawnego osadzenia łączników szynowych w otworach w szyjce szyny należy wykonać podczas konserwacji i przeglądów
- układów kontroli niezajętości rozjazdów.
- urządzeń zdalnego sterowania.
- przytorowych urządzeń SHP.
- dławików torowych.
Widoczność światła sygnalizatora drogowego na przejeździe kolejowo-drogowym powinna wynosić co najmniej
- 50 m przy dowolnej pogodzie.
- 100 m przy słonecznej pogodzie.
- 150 m przy deszczowej pogodzie
- 250 m przy słonecznej pogodzie.
Zrzut ekranu symulatora przedstawia
- blokadę liniową jednoodstępową typu Eap z posterunkiem odstępowym na szlaku.
- blokadę liniową wieloodstępową typu Eac, 3 lub 4 stawną.
- samoczynną sygnalizację przejazdową typu SPA-2.
- kostkowy pulpit nastawczy.
System komputerowy MOR-3 jest stosowany do
- sterowania ruchem kolejowym.
- planowania remontów urządzeń srk.
- ochrony przejazdów kolejowo-drogowych.
- oceniania stopnia zużycia elementów urządzeń srk
Zgodnie z zapisami zawartymi w instrukcji Ie-7, kierowanie, organizacja i realizacja badań diagnostycznych w zakresie procesu diagnostycznego urządzeń srk należy do obowiązków
- montera urządzeń srk.
- diagnosty urządzeń srk.
- głównego inżyniera urządzeń srk.
- inspektora diagnosty urządzeń srk.
Do bocznikowania obwodów SOT niskiej częstotliwości należy używać bocznika o impedancji
- 0,05 Ω
- 0,10 Ω
- 0,15 Ω
- 0,20 Ω