Symbol graficzny budynku nastawni parterowej mechanicznej, stosowany na planach schematycznych urządzeń srk przedstawiono na rysunku
- Odpowiedź A
- Odpowiedź B
- Odpowiedź C
- Odpowiedź D
Na fragmencie planu schematycznego stacji symbol graficzny Wk4 wskazany czerwoną strzałką oznacza wykolejnicę
- pojedynczą zdjętą z toru.
- pojedynczą nałożoną na tor.
- z dwoma sygnałami zamknięcia toru.
- podwójną nałożoną na tory rozgałęziające się na rozjeździe.
Zamki trzpieniowe zabudowane w zwrotnicy rozjazdu, uzależnione na nastawni w płaskiej skrzyni kluczowej, są elementem urządzeń zewnętrznych
- mechanicznych scentralizowanych.
- elektrycznych przekaźnikowych.
- elektrycznych komputerowych.
- mechanicznych kluczowych.
Do zamykania drogi przebiegu w urządzeniach mechanicznych scentralizowanych służy
- zamek zerowy.
- dźwignia ryglowa.
- drążek przebiegowy.
- dźwignia zwrotnicowa.
Za napięcie bezpieczne w obwodach prądu przemiennego w normalnych warunkach uważane jest napięcie o wartości
- 50 V
- 60 V
- 80 V
- 100 V
Semafor usytuowany w minimalnej wymaganej skrajni w obrębie stacji przy torze zelektryfikowanym musi być
- zerowany.
- uszyniony.
- uziemiony.
- uziemiony i zerowany.
Przewód ochronny na schematach elektrycznych jest oznaczany symbolem literowym
- GLZ
- PE
- L
- N
Przymus zwrotu zgody w elektromechanicznej blokadzie stacyjnej na nastawniach dysponujących jest realizowany poprzez
- przeciwwtórność liniową.
- przeciwwtórność stacyjną.
- zastawkę elektryczną nad blokiem końcowym.
- zastawkę elektryczną nad blokiem początkowym.
Na przedstawionym schemacie blokady stacyjnej cyfrą 1 oznaczono
- zestyki własne bloku dania nakazu na przebieg spod semafora A1/2 .
- blok dania nakazu na przebieg spod semafora A1/2 .
- blok otrzymania nakazu na przebieg a1 .
- zestyki drążka przebiegowego a1 .
Urządzeniem kontroli niezajętości toru złożonym między innymi z kasety z kartami, czujnika koła i łączy transmisyjnych jest
- elektroniczny licznik osi.
- klasyczny obwód torowy.
- przycisk szynowy typu Neptun.
- elektroniczny obwód nakładany.
W celu odseparowania prądu sygnałowego do sterowania ruchem kolejowym od powrotnego prądu trakcyjnego jest
- dławik torowy.
- przekaźnik torowy.
- dławik wyrównawczy.
- elektromagnes torowy.
W celu poinformowania drużyny trakcyjnej o stanie sprawności urządzeń sygnalizacji na przejazdach kolejowo-drogowych są zabudowane
- tarcze ostrzegawcze przejazdowe.
- wskaźniki uprzedzające W11a.
- wskaźniki ostrzegania W6.
- sygnalizatory drogowe.
Kable odcinkowe prowadzące z nastawni do urządzeń przytorowych należy oznaczyć numeracją
- jednocyfrową.
- dwucyfrową
- trzycyfrową.
- czterocyfrową.
Na rysunku jest przedstawiony układ do pomiaru rezystancji izolacji kabla przy użyciu
- mikrowoltomierza.
- miliwoltomierza.
- megaomomierza.
- miliomomierza.
Głębokość rowu zgodnie z instrukcją Ie-4 przy układaniu kabla sygnałowego w obrębie stacji powinna wynosić minimum
- 0,5 m
- 0,8 m
- 1,0 m
- 1,5 m
Podstawowe zasilanie nowobudowanych urządzeń srk zgodnie z instrukcją Ie-4 powinno odbywać się z
- dwóch niezależnych sieci energetycznych prądu przemiennego.
- dwóch niezależnych sieci energetycznych prądu stałego.
- agregatu spalinowo-elektrycznego.
- baterii akumulatorów.
Na pulpicie nastawczym urządzeń przekaźnikowych typu E przycisk Kr służy do
- przestawienia zwrotnicy.
- bocznikowania izolacji zwrotnicowej.
- zwolnienia przebiegów zorganizowanych.
- likwidacji sygnalizacji rozprucia zwrotnicy.
Jednym z typów samoczynnych systemów przejazdowych służących do zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych jest
- RASP-4
- SWDR
- DSAT
- MOR
Przekaźnikowo-komputerowym systemem monitorowego odwzorowania stacji, którym zastąpić można pulpit kostkowy, jest
- Ebiscreen-3
- MOR-1
- SKZR
- MILO
Podzespołem pozwalającym uzyskać prawidłową wartość siły trzymania w elektrycznym napędzie zwrotnicowym jest
- urządzenie sterująco-nastawcze.
- przekładnia mechaniczna.
- siłownik hydrauliczny.
- sprzęgło zaporowe.
Którą kombinację świateł powinien wyświetlać semafor powtarzający, jeżeli na semaforze wjazdowym wyświetlany jest sygnał „Stój”?
- Odpowiedź A
- Odpowiedź B
- Odpowiedź C
- Odpowiedź D
Podczas wyjazdu pociągu na szlak powinna zostać zwolniona zastawka nad blokiem początkowym po
- zablokowaniu bloku początkowego na nastawni wyprawiającej pociąg.
- cofnięciu drążka przebiegowego do stanu zasadniczego.
- zmianie obrazu semafora wyjazdowego na sygnał „Stój”.
- zwolnieniu przebiegu.
Oględziny szczęki, szyny jezdnej podnoszonej, łączników szynowych i odciągów, spoiny ramy odciągów i prętów dystansowych pod względem pęknięć i deformacji są przeprowadzane podczas obsługi technicznej
- napędów zwrotnicowych.
- zamka trzpieniowego.
- hamulców torowych.
- wykolejnicy.
Konserwacja mechanicznego napędu zwrotnicowego z kontrolą iglic obejmuje sprawdzenie między innymi
- zapadek przeciwzwrotnych dźwigni, pracy drążków przebiegowych i pewności mocowania poprzeczek do ławy dźwigniowej.
- suwaków i nasadek zależności, działania kolejników i napędów suwaków oraz wyłączników przebiegów sprzecznych.
- poprawności działania dźwigni kątowej, segmentu kontrolującego i suwaków kontrolnych.
- złączy pędniowych, zwrotni głównej naprężaczy oraz osi krążków zwrotów załomowych.
Podczas nieprawidłowego działania izolowanych obwodów torowych pomiar wartości natężenia prądu stanu jałowego i spadku napięcia na uzwojeniu należy zmierzyć na zaciskach
- silnika elektrycznego napędu zwrotnicowego.
- induktora blokowego.
- transformatora REJ.
- przekaźnika JRV.
Przedstawiony fragment karty z instrukcji Ie-7 dotyczy sprawdzeń'
- obwodów torowych.
- kontrolerów położenia iglic rozjazdu.
- elektrycznego napędu zwrotnicowego.
- mechanicznego napędu zwrotnicowego.
Którego przyrządu należy użyć do pomiaru bezpośredniego grubości suwaka nastawczego?
- Sprawdzianu typu C.
- Głębokościomierza.
- Szczelinomierza.
- Suwmiarki.
Widoczność wskazań semafora wjazdowego na linii pierwszorzędnej dla prędkości pociągu do 120 km/h powinna wynosić co najmniej
- 100 m
- 200 m
- 300 m
- 400 m
W semaforze odstępowym 220 wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej nastąpiło przepalenie żarówki światła pomarańczowego. Skutkiem tego jest
- świecenie światła ciągłego zielonego na semaforze 220
- wyświetlenie światła pomarańczowego na semaforze A
- wyświetlenie sygnału „Stój” na semaforze 220
- całkowite wygaszenie świateł semafora 220
Który wskaźnik powinien być ustawiony przed semaforem wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej, którego obraz sygnałowy może nie być widoczny w sposób ciągły z wymaganej odległości?
- Odpowiedź A
- Odpowiedź B
- Odpowiedź C
- Odpowiedź D
W celu umożliwienia wykonania regulacji wartości napięcia zasilającego żarówki w komorze semafora świetlnego jest zabudowany transformator
- oddzielający.
- separacyjny.
- sygnałowy.
- torowy.
Przeglądu przedstawionego urządzenia należy dokonać na podstawie dokumentacji techniczno-ruchowej
- elektromagnesu torowego SHP.
- głowicy torowej licznika osi.
- czujnika CTII.
- przekaźnika torowego.
Według zapisów fragmentu instrukcji Ie–12 opórka zastawki zerwania pędni w napędach zabudowanych w rozjazdach o skoku iglicy 140 mm powinna mieć szerokość
- 10 ± 0,4 mm
- 20 ± 0,4 mm
- 80 ± 0,4 mm
- 120 ± 0,4 mm
Regulację napięcia na wyjściu transformatora zasilającego obwód torowy należy wykonać przez zmianę
- obciążenia po stronie pierwotnej transformatora.
- odczepów uzwojenia wtórnego.
- długości odcinka izolowanego.
- . odbiornika torowego.
Na podstawie fragmentu instrukcji Ie-3 należy przeprowadzić sprawdzenie urządzeń
- detekcji stanów awaryjnych taboru.
- samoczynnego systemu przejazdowego.
- kontroli niezajętości torów i rozjazdów.
- wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej.
Symbole graficzne w kolorze żółtym przedstawione na rysunku, stosowane na komputerowych pulpitach z blokadą samoczynną informują, że
- żądano ustawienia kierunku blokady od stacji A do stacji B.
- blokada od stacji A do stacji B jest w stanie neutralnym.
- ustawiono kierunek blokady od stacji A do stacji B.
- trwa zwalnianie blokady od stacji A do stacji B.
Symbole w kolorze zielonym przedstawione na rysunku stosowane na komputerowych pulpitach nastawczych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oznaczają
- zwrotnicę utwierdzoną w przebiegu.
- sygnał zezwalający dla manewru.
- sygnał zezwalający dla pociągu.
- wykolejnicę zdjętą z toru.
W czasie sprawdzania stanu samoczynnej blokady liniowej po wypadku kolejowym należy między innymi sprawdzić
- elementy współpracujące z blokiem Ko.
- przeciwwtórność liniową.
- bloki Po, Ko i Poz.
- kierunek blokady.
Zapisy o rozpoczęciu wykonywania zabiegów obsługi technicznej urządzeń wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej należy dokonać w
- protokole sprawdzania urządzeń SBL.
- dokumentacji techniczno-ruchowej SBL.
- książce kontroli urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
- wykazie urządzeń podlegających badaniom diagnostycznym.
Przedstawiony fragment tabeli z instrukcji Ie-12 dotyczy pomiarów
- kabli.
- sygnalizatorów.
- baterii akumulatorów.
- napędów zwrotnicowych.